*

Saknad

Publicerad 2011-03-08 12:21:10 i Allmänt,

Sitter och lyssnar på Nicke Borgs bidrag i melodifestivalen, 'Leaving home'. Sjukt fin och ja det går inte säga mer, den trycker sin in i mina öron och spelas om och om igen i högtalarna. Högt som lågt!
Ni anar inte :)

Några dagar nu har jag tänkt mycket på mina vänner och dess betydelse. Senast idag fick jag en 'bekräftelse' eller vad man nu ska kalla det på att mina vänner tycker om mig med. Jag satt och pratade om flytt, att jag är sugen på att dra mig bort till en annan stad. För att testa och se hur jag klarar det, kanske till och med hittar ett bra jobb och stad. Men som svar fick jag 'nej du lämnar mig inte' . Det värmer mycket i hjärtat!
Och tillbaka till tankarna, detta år kommer inte alls bli något likt dem andra åren i vänskapen. Mina vänner har gjort val som jag är väldigt stolta över att dem har gjort. En har flyttat till lidköping och bor väldigt nära, vänskapen har växt. En ska gifta sig och bli fru. Och den sista ska flytta till ett annat land.
Allt detta värmer väldigt mycket, kände att jag inte behöver nämna namn, dem som vet, vet :)

Jag är som sagt stolt och glad för dess val, men att en ska flytta till ett annat land. Det känns tungt, hon är där just nu och tittar på hus. Jag saknar henne massor redan, att inte bara skicka ett spontant sms eller bara ringa känns konstigt. Visst vi kan göra det nu med, men konstnaderna är inte detsamma. När hon väl flyttar så kommer jag definitivt lägga pengar på att prata samt träffa henne. Men tomheten kommer alltid finnas hemma i Lidköping! Som hon säger nu är bara flytten över ett halvår, men det halvåret kommer att kännas längre. Jag lovar!

För att sammanfatta lite lätt så kan jag bara säga att mina vänner är dem bästa som finns på denna planet! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Det bloggas ibland men händer inte alls ofta..

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela