*

Handleder

Publicerad 2012-01-17 12:26:27 i Allmänt,

Sitter nu i soffan efter en mysig förmiddag. Vaknade vid åtta och hade ont i nacken (hade legat fel) så jag flyttade mig till soffan och åt frukost och myste lite. Sen tog jag med Janina ut på en promenad som vi gled fram på, de var glas halt ute..
Men härligt vart de, och vi värme oss här hemma på en kopp kaffe tillsammans med min kära mamma :) Vi pratade om allt och bara hade trevligt!

Men nu efter dem har åkt så städade jag i ordning i det extremt röriga vardagsrummet och lagade till lite lunch!
Nu ska jag snart duscha och fixa mig, för 15.15 så ska jag äntligen in till läkaren!

Allt började med domningar i händer/fingrar, tillslut blev de så illa att de påverkade mitt jobb. Jag hatade det, jag fick bandageskenor att sova med för att ha kontroll med raka handleder under natten.
Dock har de inte blivit bättre och nu tyckte min terapeut att jag borde operera dem, det jag har lyckats 'skaffa' mig kallas, carpaltunnelsyndrom;

'Karpaltunnelsyndrom orsakas av att utrymmet minskat och nerven och senorna kommit i kläm. Om trycket är kraftigt eller långvarigt kan nerven skadas. Karpaltunnelsyndrom kan innebära ett hinder i vardagen, om man får nedsatt känsel, får ont eller blir fumlig'

Så nu kan detta eller kommer detta sluta i en operation så detta blir bra, visst jag vill väl inte operera mig. Men blir de bättre och jag slipper ha värk hela tiden så känns de bra!! :)
Jag är lugn så länge jag inte vet så mycket om ingreppet eller har operationstiden än!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Det bloggas ibland men händer inte alls ofta..

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela